Deklaracja dostępności
Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Pracy Powiatu Olsztyńskiego.
Data publikacji strony internetowej: 2017-06-25. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-05-30.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024.03.04.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Bartosz Łodziewski, b.lodziewski@olsztyn.uppo.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 89 537 28 11. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę do Urzędu Pracy Powiatu Olsztyńskiego w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Aplikacje mobilne
Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego nie udostępnia aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Urzędu Pracy Powiatu Olsztyńskiego mieści się przy al. Piłsudskiego 64B w Olsztynie.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku jest umieszczone w pobliżu parkingu z wyznaczonym miejscem parkingowym dla osoby z niepełnosprawnością.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Wszyskie stanowiska przeznaczone do obsługi osób z niepełnosprawnościami są umieszczone na parterze budynku. Na parter budynku prowadzą schody.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Schody prowadzące na parter budynku zostały wyposażone w platformę umożliwiającą transport wózków inwalidzkich. Obok schodów umieszczono dzwonek służący do wezwania pracownika urzędu odpowiedzialnego za obsługę platformy. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. W budynku urzędu brak informacji głosowych oraz oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami.
Parking przed budynkiem urzędu posiada wyznaczone miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
W budynku nie obowiązują ograniczenia wstępu z psem asystującym
W zakresie dostpności informacyjno-komukacyjnej
kontakt z urzędem możliwy jest przez:
- wysłanie wniosku na adres: Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego, al. Piłsudskiego 64B, 10-450 Olsztyn,
- złożenie wniosku za pośrednictwem skrzynki ePUAP lub strony ministra właściwego ds. pracy www.praca.gov.pl
- wysłanie maila na adres e-mail: uppo@olsztyn.uppo.gov.pl,
- wysłanie faksu na nr 89 537 28 01,
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu 89 537 28 00,
- skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach 8:00-14:30.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd Pracy Powiatu Olsztyńskiego udostępnia usługi wspierające komunikowanie się osób niesłyszących lub słabo słyszących na podstawie Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 20).
W kontakcie z naszym urzędem osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić się na spotkanie z pracownikiem Urzędu, proszone są o zgłoszenie chęci skorzystania z usługi tłumacza co najmniej 3 dni robocze wcześniej (z wyłączeniem sytuacji nagłych):
- Osobiście na stanowisku ds. informacji,
- Wysyłając pisemny wniosek (załącznik) za pomocą poczty elektronicznej urzędu uppo@olsztyn.uppo.gov.pl lub faksem na nr 89 537 28 01.
Zgłoszenie powinno zawierać informacje o preferowanej metodzie komunikacji oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło